dinsdag 26 augustus 2014

Tweede mijlpaaltje..............

Kort berichtje.

Niet veel te melden, weer woon-werk fietsen, kortere dagen en de afgelopen week een voorproefje van het komende najaar, want lagere temperaturen en wisselvallig weer. 
Nu is het weer prachtig zonnig weer, met temperaturen tot 18 graden, best lekker zo!

Vorige week moest er weer een foto gemaakt worden van de totaalteller op de fietscomputer, er werd weer een mijlpaaltje bereikt: 20.000 km.

Zoals onder andere Wilco  al schreef niet zo spannend als de eerste tienduizend, maar aardig om even te vermelden.

Nog net niet.........
Ondertussen ben ik de 20.000 km gepasseerd, volgende maand op 28 september ben ik  twee jaar de tevreden bezitter van Strada 119. Dan misschien al meer dan 21.000 km? 

Dit weekend weer eens een grote nakijkbeurt doen, een ritje naar Dronten zoals Wilco bij zijn mijlpaal zit er niet in, zou wat overdreven zijn vanaf mijn locatie denk ik............Los daarvan is BOB technisch prima in orde, tot nu toe nog geen problemen die ik zelf niet kan oplossen.........(AFKLOPPEN!!!!!!!!!)


De eerste 10.000 km werden gehaald in 13 maanden precies, op 28-10-2013, en de 20.000 km werd behaald op 20-08-2014, dus de tweede sessie van 10.000 km ging in iets kortere tijd, net geen 10 maanden. Duidelijk wat meer gaan fietsen in het tweede jaar dus!
Nog steeds met veel plezier!

Tot zover........

Groeten, Adri.

14 opmerkingen:

  1. Flink gefietst en dan nog in beduidend minder vlak gebied. Op naar 30.000!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Valt mij ook echt mee Jan, bij aanschaf van een velomobiel is het uiteraard de bedoeling om daar goed gebruik van te gaan maken, maar vooraf had ik toch niet durven voorspellen dat ik de kaap van 20.000 km al zou ronden voor er 2 jaar om waren!
      Ik ga inderdaad gewoon op naar de 30.000..........

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  2. Al die kilometers gaan eigenlijk helemaal vanzelf... toch ;-) ? Ook ik hoop deze week nog de 20K te passeren. We fietsen met LOL een rondje IJsselmeer en daarna zit ik er ruimschoots boven....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms gaan ze vanzelf, soms kosten ze moeite....... Ik heb geen kantoorbaan Paul, en mijn werk kan soms onverwacht uitputtend zijn, dan valt het soms niet mee om aan een behoorlijk tempo thuis te komen. Niet echt erg, ik kan ondertussen ook goed op "auto-pilot" fietsen, dan duurt het wat langer en fiets ik geheel ontspannen huiswaarts zonder enige prestatiedruk, is ook lekker.......
    Maar zoals ik al schreef, alle kilometers zijn met plezier afgelegd, fietsen is altijd leuk, zelfs als je eigenlijk moe bent!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Adri, jij ook gefeliciteerd met je mijlpaal, nog even en je rijdt me voorbij! Ik ga morgen over de 23000 heen. Als ik op de velomobiel rijderslijst kijk, zitten we vrijwel op hetzelfde maandgemiddelde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Wilco, voorbij rijden gaat nog niet gebeuren, onze maandgemiddelden liggen inderdaad vlak bij elkaar. Uiteraard fiets ik in de zomermaanden ook redelijk wat "plezierritjes" op de Scott racer, dus niet alle kilometers komen op de rijderslijst te staan. Maar dat is in jouw geval hetzelfde, dus maakt ook niet uit. Deze maand komt het gemiddelde iets lager uit voor beide fietsen, dat door een paar vakantieweken waarin weinig gefietst werd. Maakt ook niets uit, zolang we maar plezier blijven beleven aan het fietsen is het prima, het is geen onderlinge competitie gelukkig!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
    2. Adri, het is genieten, geen competitie. De opmerking was met een glimlach!

      Groeten terug, Wilco

      Verwijderen
    3. Had ik ook zo opgevat Wilco! ☺☺☺

      Verwijderen
  5. Het is rond Edjford beter weer dan de afgelopen dagen in Nederland. En misschien nog niet eens zo'n gek idee.. Jij fietsend deze kant op voor een "onderhoudsbeurt" (je moet toch een doel hebben) en ...terug met de auto en wij(zijn altijd wel liefhebbers) fietsen jouw kant op en nemen die auto weer mee terug ...
    wat voor volgend jaar? :)
    Groet Cees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk idee Cees! Ina kon er ook wel om lachen....☺
      Het zou nog te doen zijn ook, Kinsarvik-Dronten is circa 1100 km, dus moet op 7 tot 8 dagen te doen zijn, zelfs met het klimwerk in Noorwegen en Denemarken. Maar dat word niet volgend jaar, want dan is er sowieso een toertje naar Nederland in de planning. Dan kan BOB eventueel meeliften bovenop de camper als dat nodig mocht zijn.......
      Liefhebbers krijg je zeker bij elkaar voor zo'n fietstochtje, daar twijfel ik niet aan!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  6. Mocht je nog een camperplaats zoeken omgeving Noordkop /Hippolytushoef, dan ben je altijd welkom. Die toertocht gaat er wel een keer komen hoor :)
    Groet Cees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan dat zeker in gedachten houden Cees! De route over de "noord" bevalt ons beter dan door Brabant, dus de volgende keer zal ons padje ook zo liggen waarschijnlijk.
      Als die toertocht komt laat het dan ruim te voren weten, dan houden we ons vrij op de bewuste dagen, we gaan ervan uit dat Kinsarvik dan een stopplaats is.........

      Groeten, Adri.

      Verwijderen